sobota, 5 kwietnia 2014

Lipowiec - zamek w Wygiełzowie

          W piątek wybrałem się na przejazd do Wygiełzowa, województwo małopolskie. Tam znajduje się skansen. Byłem już tam kilka (może 10) lat temu, więc postanowiłem sobie odtworzyć trochę historii ;) Dla tych co chcą dowiedzieć się nieco więcej o zamku, polecam poczytać jego historię poniżej.

Miejsce dość ciekawe pod względem historycznym jak i widokowym i rowerowym. Górka oferuje nam kilka opcji zjazdowych. Szkoda że nie mam kamerki Go Pro, na pewno już bym coś nagrał :D

Jazda

dst łącznie: 30,5 km
avs: 23,8 km/h

Biorąc pod uwagę lekki wiaterek, średnia prędkość całkiem spoko. Niby lekko wiało, ale na trasie jadąc asfaltem, bez osłaniających nas drzew wiatr jest mocno odczuwalny. No i te ciężarówki... Czasem chcą zdmuchnąć do rowu, jeśli jakiś debil nie zachowa odpowiedniej odległości od rowerzysty.

O zamku:

Lipowiec – dawny zamek biskupów krakowskich, zachowany w formie zakonserwowanej ruiny, zlokalizowany na wapiennym wzgórzu (362 m n.p.m.) o tej samej nazwie, będącym częścią tzw. Grzbietu Tenczyńskiego, na terenie rezerwatu przyrody "Lipowiec", w sąsiedztwie wsi Wygiełzów i Babice. Jedna z atrakcji turystycznych powiatu chrzanowskiego (województwo małopolskie). Czytaj więcej...


Poniżej kilka fotek z miejsca i profil trasy:




                                                   

Zobacz więcej >>>>>>>



Tu filmik, który znalazłem o Lipowcu(nie mój):











Wewnątrz zamku:







Mógłbym dodać jeszcze wiele ciekawych zdjęć, ale polecam wybrać się samemu i zobaczyć! To około godzina jazdy samochodem z Krakowa czy Katowic.

>>>>>Już mam pomysł na odwiedzenie kolejnego zamku :) Może za niedługo pojawi się coś na blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz