czwartek, 17 kwietnia 2014

Daktyle - zdrowo z płatkami na śniadanie

          Daktyle są to bardzo zdrowe i słodkie owoce rosnące na palmach daktylowych. Jest to niewątpliwie dobra alternatywa dla słodyczy. Są uprawiane w południowo-zachodniej Azji, północnej Afryce i na południu USA. W stanie dzikim nie występuje.


Te słodkie jagody są bardzo dobre dla osób mających problemy z trawieniem.

Są źródłem witamin A, C i E oraz kwasu foliowego. Z uwagi na to iż zawierają salicylany a także antyoksydanty - polecane są do jedzenia podczas stanów osłabienia organizmu czy przeziębienia. Super na wzmocnienie organizmu. Ponieważ są bogate w błonnik, zapobiegają zaparciom, a dodatkowo obniżają poziom cukru i cholesterolu we krwi.

Wreszcie daktyle mają większą wartość energetyczną niż mięso z kurczaka czy wołowina :) Tak więc jak najbardziej polecane ludziom aktywnym. Śmiało można przekąsić kilka po treningu w celu uzupełnienia węgli, oraz jako smakołyk, zamiast cukierków.

A tu miska* płatków z suszonymi daktylami i morelami:



Kroimy w kostkę daktyle i morele, później wrzucamy je do płatków śniadaniowych. Ja akurat mam płatki kukurydziane, ale jak najbardziej pasowałyby tu też płatki owsiane. Uważać tylko z ilością, bo nasze śniadanie może być za słodkie! Ja dodałem tylko 4 daktyle i 3 morele. Super śniadanie, a dla kogoś kto woli płatki słodkie, w sam raz.

Temat płatków śniadaniowych jest praktycznie nie do wyczerpania. Miks jaki można przygotować może być strasznie różnorodny, od bananów, daktylów po skórki pomarańczy i inne owoce. Przepisów na płatki możemy znaleźć na prawdę setki :) Ale to dobrze, każdy może wybrać coś, co najlepiej będzie odpowiadało jego kubkom smakowym.

A tu moje skojarzenie z dzieciństwa:


Daktyle
Danuta Wawiłow
ilustrował Edward Lutczyn





Tak więc jedzcie, póki są :)


*Miska jest ubita, ale z szacunku do tego, że jest chyba starsza ode mnie - nigdy jej nie wyrzucę
 i płatki jem tylko w niej :D

źródło zdjęcia książki:
www.stasiekpoleca.blogspot.com/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz